نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4432
-
الف
+

«یلدای همزبانی» ؛ با هدف تکریم مهاجرین افغانستانی در تهران برگزار شد

ویژه برنامه «یلدای همزبانی» به منظور تکریم مهاجرین افغانستانی از سوی معاونت اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران در شهرری برگزار شد.

به گزارش آی فیلم2، ویژه برنامه «یلدای هم‌زبانی» روز چهارشنبه 27 قوس(آذر) با هدف تکریم مهاجرین افغانستانی ساکن تهران از سوی معاونت اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران در فرهنگسرای ولاء شهرری برگزار شد.

این برنامه با حضور جمعی از مدیران فرهنگی، شهرداران مناطق مختلف شهرداری تهران، اعضای شورای اسلامی پایتخت، «نصرالله صادقی زاده نیلی» نماینده اسبق پارلمان افغانستان و هنرمندانی از ایران و افغانستان برگزار گردید.

در این مراسم با اشاره به فرهنگ مشترک میان مردمان ایران و افغانستان و آداب و رسوم متقارن در برگزاری شب یلدا، بخش‌های متعدد و مختلفی از جمله شعرخوانی توسط بانو «سیده تکتم حسینی»، اجرای گروه کر افغانستانی «وحدت» و حرکات نمایشی توسط «برادران یعقوبی» اجرا شد.


«مهرداد هویدا» نوازنده و آوازخوان معروف ایران در این مراسم پارچه هایی زیبا اجرا کرد.

در بخشی از این برنامه «امیر محمد متقیان» یا همان «امیرمحمد»، گرداننده برنامه های کودک و نوجوان رسانه ملی ایران به اجرای مسابقه ای در بین کودکان افغانستانی پرداخت.

در پایان این برنامه «مهران مهام» تهیه‌کننده به نام صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با حضور بر روی صحنه اعلام کرد که سریال جدیدی به نام «آخر خط» در دست تولید دارد که به زودی نشر خواهد شد.

از دیگر حضار این برنامه «شهرام قائدی» بازیگر و «علی مشهدی» نویسنده، بازیگر و استندآپ کمدین ایرانی بود.

ویژه برنامه «یلدای همزبانی» با هدف نمایش آیین مشترک شب یلدا میان دو ملت ایران و افغانستان و با هنرنمایی و اجرای مشترک هنرمندان این دو ملت برگزار گردید.

گفتنی است که گردانندگی این برنامه را «ایمان قیاسی» مجری رسانه ملی ایران و بانو «مرجان حیدری» گرداننده افغانستانی شبکه آی فیلم 2 عهده دار بودند.

م ح / ح ح 

نظر شما
ارسال نظر